LIKE KEDAH FC FAN PAGE

Sponsored Post

Saturday 22 November 2014

INFO PEMAIN BARU KEDAH MUSIM 2015

LIGA-M 2014 telah melabuhkan tirainya, kini tumpuan beralih ke persiapan pasukan Kedah bagi menghadapi cabaran di Liga Perdana 2015....topik yang sering meniti dari bibir ke bibir penyokong Hijau Kuning sudah semestinya pemain tempatan baru yang menyertai pasukan Kedah...Siapakah ??


Mohd Syazwan Abdullah
Beraksi di posisi penjaga gol, Mohd Syazwan Abdullah merupakan pemain muda Kedah yang beraksi di Kejohanan Liga Remaja bawah 14 tahun mewakili Sekolah Menengah Tunku Anum pada tahun 2010 dan membantu pasukannya menjadi juara. Beliau juga dinobatkan sebagai Penjaga Gol Terbaik dalam kejohanan tersebut.



P. Rajesh
Kita beralih pula di posisi pertahanan, P.Rajesh, seorang pemain berbangsa India. Beliau berumur 29 tahun dah pernah mewakili pasukan PKNS FC dari tahun 2011 hingga tahun 2013 dan pasukan Selangor FA pada tahun 2014. Mungkin kita jarang melihat pemain ini beraksi di Liga M, namun ketua Jurulatih Kedah, Tan Cheng Hoe tahu apa yang dia perlu buat.



Sabree Mat Abu
Pemain yang cukup sinonim dengan gelaran "Adigun", Sabree Mat Abu akhirnya kembali menabur bakti bersama pasukan Kedah pada musim 2015. Pemain kelahiran Parit Buntar, Perak sebelum ini telah berkelana ke pasukan PDRM FA pada tahun 2014 dan membantu pasukannya menjuarai Liga Perdana 2014.


Henry Lew Han Hung
Pemain Piala Presiden Kedah 2013, Henry Lew Han Hung yang menandatangani kontrak bersama pasukan Penang FA pada tahun 2014 kini bakal beraksi bersama pasukan Kedah. Susuk tubuh tegap yang dimilikkinya  diharapkan dapat membantu barisan pertahanan daripada dibolosi pihak lawan.

K. Soley
Bagai sirih pulang ke gagang, akhirnya K. Soley kembali ke negeri kelahirannya untuk mewakili pasukan Kedah FA di dalam kancah Liga Perdana 2015. Kali terakhir beraksi bersama pasukan Kedah adalah pada tahun 2007 dan kemudiannya berhijrah ke Perlis FA, Kelantan FA, Selangor FA dan Felda United FC.



Shakir Ali
Pemain yang pernah dikritik hebat oleh segelintir penyokong Kedah di atas prestasi yang kurang memuaskan pada suatu ketika dahulu kini dipanggil semula oleh KFA untuk bermain. Prestasinya yang kian memuncak ketika bersama Pasukan Negeri Sembilan FA pada tahun 2012 telah menarik perhatian K.Rajagbal untuk dipilih mewakili Malaysia. Pemain yang berasal dari Jitra, Kedah ini kemudiaanya menyertai pasukan Kelantan FA pada tahun 2014 sebelum menandatangi kontrak bersama Kedah FA.



















No comments:

Post a Comment