LIKE KEDAH FC FAN PAGE

Sponsored Post

Sunday 23 November 2014

PEMAIN IMPORT KEDAH FA 2015

Setelah sekian lama tertanya-tanya siapakah pemain import pasukan Kedah bagi musim 2015 akhirnya terjawab setelah pihak Media KFA setakat ini telah mendedahkan dan mengesahkan 3 orang pemain import tersebut. Ketiga-tiga orang pemain import tersebut berasal dari benua Afrika. Seorang lagi pemain import dari benua Asia dijangka tiba pada bulan Disember nanti. Apapun, berikut merupakan info tentang ketiga-tiga pemain import tersebut.

 1. CHIDI EDEH 



Berdasarkan rekod, Chidi Edeh menjaringkan 43 gol dalam 64 penampilannya bersama kelabnya yang terdahulu, East Bengal FC. Pemain kelahiran Lagos, Nigeria ini pernah mencipta rekod selaku pemain kelima menjaringkan 100 gol di dalam Liga-I (India) bersama kelab yang berbeza. Semoga pemain ini dapat memberikan komitmen yang tinggi untuk Kedah dan membantu pasukan Kedah beraksi semula di Liga Super 2016. Berikut merupakan profile Chidi Edeh:

Nama:  Chidi Edeh
Posisi:  Penyerang
Umur:  27 Tahun
Tinggi:  1.78 cm
Asal:  Lagos, Nigeria
Kelab sebelum: Enugu Rangers FC



2. LAWRENCE OLUM



Pemain yang beraksi di bahagian pertahanan, Lawrence Olum merupakan pemain skuad kebangsaan Kenya. Lawrence Olum sebelum ini bermain di kelab Sporting Kansas City FC yang berpangkalan di Amerika Syarikat. Beliau bukan sahaja boleh bermain di bahagian pertahanan, malah boleh bertindak sebagai pemain tengah. Diharapkan pemain ini dapat memantapkan lagi bahagian pertahanan Kedah dari dibolosi pihak lawan. Berikut merupakan profile Lawrence Olum: 

Nama:  Lawrence Olum
Posisi:  Pertahanan/Tengah
Umur:  30 Tahun
Tinggi:  1.88 cm
Asal:  Nairobi, Kenya
Kelab sebelum: Sporting Kansas City FC



3. KEITH MARTU NAH



Penyerang dari Liberia, Keith M Nah merupakan pemain muda yang baru sahaja berusia 20 tahun. Kalau dilihat gaya rambut, tak ubah seperti pemain muda Juventus, Paul Pogba. Pada tahun 2013, beliau dinobatkan sebagai penjaring terbanyak Liga kedua Myanmar (MNL 2) 2013 di samping menjuarai kejohanan tersebut dan membantu pasukannya, Chin United FC untuk beraksi di Liga pertama Myanmar (MNL 1). Semoga tenaga mudanya dapat membantu pasukan Kedah merealisasikan impian penyokong Hijau Kuning untuk melihat pasukan Kedah bermain di Liga Super semula. Berikut merupakan profile Keith M Nah:


Nama:  Keith Martu Nah
Posisi:  Penyerang
Umur:  20 Tahun
Tinggi:  1.74 cm
Asal:  Liberia
Kelab sebelum: Chin United FC



4. BANG SEUNG HWAN



Mengikut undang-undang yang ditetapkan oleh FAM, seorang pemain Import dari benua Asia wajib didaftarkan dalam 4 kuota pemain import. Pemain dari Korea Selatan Bang Seung Hwan telah diimport oleh KFA untuk mengemudi bahagian tengah pasukan Kedah. Beliau tidak asing lagi bermain di dalam Liga Malaysia apabila pernah mewakili UiTM FC pada musim 2014. Antara kelab yang pernah diwakili oleh Seung Hwan ialah Incheon United, Jeju United, Seoul FC, Busan IPark dan Air Force Central. Selamat datang Bang Seung Hwan !




Nama:  Bang Seung Hwan
Posisi:  Tengah
Umur:  31 Tahun
Tinggi:  1.84 cm
Asal:  Korea Selatan
Kelab sebelum: Air Force Central


















No comments:

Post a Comment