LIKE KEDAH FC FAN PAGE

Sponsored Post

Sunday 8 February 2015

DUA GOL KEITH UNTUK KEDAH




PENYERANG Liberia berusia 20 tahun, Keith M Nah masih belum puas hati dengan prestasinya walaupun berjaya meledak dua gol untuk membantu Kedah menewaskan KL Spa Putrajaya FC 5-1 di Stadium Darul Aman, kelmarin.

Menjaringkan dua gol pantas dalam tempoh dua minit pada minit ke-48 dan ke-50 meletakkan pemain muda bawah 21 tahun negaranya itu sebagai antara penyerang import yang mampu merebut sasaran kasut emas untuk Liga Perdana 2015.

Tiga lagi gol dijaringkan Mohd Hanif Dzahir pada minit ke-24, Baddrol Bakhtiar (m-61) dan Chidi Edeh (m-90).

Menurutnya, dia percaya saingan lebih sengit akan hadir selepas ini namun tiga mata yang diraih pada perlawanan pertama berjaya meletakkan Lang Merah pada tahap motivasi tinggi.

“Dua gol yang dijaringkan saya adalah untuk Kedah, hasil kerjasama satu pasukan dan paling penting adalah meraih tiga mata.

“Saya fikir ini adalah satu permulaan baik, ini bukan kerana individu tetapi kerana pasukan yang saya lihat ada kerjasama tinggi di dalamnya. Semoga kita akan lebih bersedia pada perlawanan akan datang,” katanya.

Katanya, dia masih mempelajari dan memahami tentang Liga Malaysia serta mahu terus memperbaiki diri sendiri demi memastikan prestasinya tidak turun.

Keith muncul penjaring terbanyak pada 2013 serta muncul kedua terbanyak pada 2014 bersama kelab Chin United di Liga Myanmar.

Pada persediaan pra-musim Liga Malaysia 2015 juga, pemain yang berperwatakan tenang ini sudah mula menunjukkan sentuhan apabila muncul penjaring terbanyak dengan meledakkan tujuh gol buat Lang Merah.

Berikut foto2 aksi Kedah V KL SPA, sumber foto Kredit FB: Arena Hijau Kuning













No comments:

Post a Comment