LIKE KEDAH FC FAN PAGE

Sponsored Post

Monday 9 February 2015

HELANG MERAH KEKAL FOKUS

                                                

Alor Setar: Kemenangan besar skuad Helang Merah pada aksi pertama Liga Perdana tidak akan membuatkan pemain terlalu yakin berdepan Kuantan FA di Stadium Darul Makmur Jumaat ini.

Sebaliknya menurut penolong jurulatih, Nidzam Adha Yusoff pemain Kedah akan tetap fokus dan konsisten dalam aksi mereka nanti.

“Kemenangan 5-1 ke atas KL SPA Putra Jaya sememangnya mengejutkan saya kerana tidak sangka jumlah gol dijaringkan.

“Biarpun gembira dengan kemenangan pertama ini, saya berharap pemain kekal fokus menghadapi Kuantan FA, tambah lagi beraksi di gelanggang mereka sendiri,” katanya.

Nidzam yang juga bekas pemain kebangsaan belum dapat mengesahkan kecederaan tonggak pertahanan Bang Seung Hwan, tetapi berharap pemain Korea itu dapat diturunkan di Kuantan nanti.

“Keadaan Seung Hwan akan diketahui Khamis ini. Jika keadaan memaksa dia direhatkan lagi, Syazwan yang beraksi cemerlang menggantikannya akan diturunkan lagi.

“Saya cukup puas hati dengan prestasi serta komitmen pemain kerana menunaikan harapan kemenangan ketua jurulatih Tan Cheng Hoe yang kini berada di Ghuangzhou, China, menjalani kursus kejurulatihan peringkat tertinggi.

“Bagaimanapun saya akan pastikan kelemahan jentera tengah diatasi selepas lawan berjaya menembusi bahagian ini untuk menekan pertahanan Kedah,” katanya.

Bercakap mengenai Kuantan FA, beliau berkata, pasukan itu akan cuba bangkit mencatat kemenangan di gelanggang sendiri selepas tewas 0-1 kepada Pulau Pinang pada perlawanan pertama.

“Mereka pasti akan memburu kemenangan dan saya percaya barisan Kedah akan menampilkan aksi lebih mantap nanti,” tegasnya

Oleh Bashah Zainol Abidin

No comments:

Post a Comment