LIKE KEDAH FC FAN PAGE

Sponsored Post

Tuesday 27 January 2015

GALERI FOTO PERLAWANAN PRA MUSIM 2015 KEDAH V KELANTAN

          Pasukan Kedah mengakhiri siri perlawanan Pra musim 2015 semalam dengan menewaskan pasukan daripada gergasi Pantai Timur iaitu Pasukan Kelantan atau lebih dikenali dengan gelaran "The Red warriors" dengan jaringan 3-1. Dengan kehadiran lebih kurang 10000 penyokong Kedah semalam di Stadium Darulaman sedikit sebanyak memberi semangat kepada pemain untuk beraksi dengan lebih baik. Perlawanan semalam turut dihadiri oleh Presiden KAFA, Tan Sri Anuar Musa dan Setiausaha Kehormat KFA, YB En. Aminuddin Omar. Sebelum sepakmula perlawanan, satu sesi penyampaian cek bantuan bencana banjir Kelantan disampaikan oleh KFA kepada KAFA dengan nilai RM10,000.00.
       
         Gol Kedah dijaringkan seawal minit Ke-2 apabila kesilapan pertahanan Kelantan dapat dihidu penyerang Kedah Chidi Edez. Namun selepas 7 minit jaringan Chidi edez pasukan Kelantan menyamakan kedudukan menerusi tandukan cantik daripada Erwin Albeiro pada minit-9.
       
        Bersambung separuh masa kedua Farhan Roslan bijak mencari peluang untuk menjaringkan gol ke 2 Kedah pada minit-60 apabila berlaku kecuaian penjaga gol Kelantan. Manakala gol ke 3 Kedah hadir pada minit ke-78 menerusi tandukan cantik daripada Shakir Ali. Pasukan Kedah bakal membuka tirai Liga Premier 2015 dengan menentang KL SPA Putrajaya FC pada 6 Februari ini di Stadium Darul Aman.

Berikut merupakan foto perlawanan semalam. 
Sumber gambar kredit FB page rasmi: Persatuan Bolasepak Kedah - KFA -














No comments:

Post a Comment